آیا ارتودنسی شامل بیمه می شود؟

آیا ارتودنسی شامل بیمه می شود

ارتودنسی از درمان هایی است که برای سلامت و زیبایی دهان و دندان انجام می گیرد. بیمه هایی مانند تامین اجتمایی، بیمه ی نیروهای مسلح، بیمه بانک ها، پوشش بیمه ی مربوط به ارتودنسی را ارائه نمی دهند. به دلیل هزینه های زیاد آن، فقط بخشی از آن را تحت پوشش قرار می دهند. با مراجعه به کلینیک های دندان پزشکی از طرف قرار داد و تحت پوشش مراکز بیمه ی خصوصی می توان، با خبر شد.

بیمه ی تامین اجتماعی و ارتودنسی

بیمه ی تامین اجتماعی به عنوان یک شرکت بیمه گر پایه هزینه های مربوط به درمان ارتودنسی را به دو دلیل تحت پوشش قرار نمی دهد. یکی این که درمان ارتودنسی جزء عمل های زیبایی محسوب می شود،  زیرا شما پس از ارتودنسی حالت ظاهری بهتری در صورت خود خواهید داشت، بنابراین جزء عمل های زیبایی به حساب می آید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نمی باشد. دوم اینکه هزینه های ارتودنسی بسیار زیاد است و همین دلیل کافی است که، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگیرد. بیمه تامین اجتماعی فقط بخشی از هزینه های دندان پزشکی را پوشش می دهد از جمله: ویزیت، کشیدن دندان، پر کردن دندان، عصب کشی، جرم گیری، رادیو گرافی

بیمه ی تکمیلی کوثر و ارتودنسی

بیمه تکمیلی کوثر مانند سایر شرکت های بیمه ای ارتودنسی را جزء پوشش های بیمه ای قرار نمی دهد.

ارتودنسی و بیمه ی نیرو های مسلح

بیمه ی نیرو های مسلح مانند بیمه ی تامین اجتماعی و سایر بیمه ها فقط برخی از خدمات دندان پزشکی را پوشش می‌دهد، همچنین تعرفه ی کمی دارد. ارتودنسی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

حتما بخوانید!  چرا در ارتودنسی کش استفاده می شود؟

کدام بیمه هزینه های دندان پزشکی را ارائه می دهد؟

تقریبا اکثر بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه های دندان پزشکی را پرداخت می کنند. که پرداخت این هزینه ها بستگی به نوع پوشش ها، سقف تعهدات و حق بیمه بستگی دارد، که توسط فرد بیمه گذار تایین می‌شود.

ارتودنسی و بیمه ی تکمیلی دانا

بیمه ی تکمیلی دانا هزینه های درمان مشکلات مربوط به دهان و دندان را می‌پردازد. از جمله ی این خدمات می‌توان به ویزیت، کشیدن دندان، پر کردن، جرم گیری، عصب کشی، روکش دندان و سایر هزینه ها به جز هزینه های مربوط به زیبایی که ارتودنسی هم شامل آن می شود و تحت پوشش بیمه ی تکمیلی دانا قرار نمی‌گیرد.

ارتودنسی و بیمه تکمیلی پارسیان

بیمه ی تکمیلی پارسیان مانند سایر بیمه ها  فقط برخی از خدمات دندان پزشکی را از جمله ویزیت، کشیدن دندان، پر کردن، جرم گیری، ترمیم، روکش و بروساژ دندان را تحت پوشش قرار می دهد. چون ارتودنسی جزء عمل زیبایی به حساب می آید تحت پوشش بیمه ی تکمیلی پارسیان قرار نمی گیرد.

ارتودنسی و بیمه تکمیلی البرز

هزینه های خدمات دندان پزشکی از جمله درمان ارتودنسی فقط در شرکت بیمه البرز پوشش داده می شود؛ بیمه درمان تکمیلی شرکت البرز بر اساس قرارداد شرکت ها معین می شود. در زیر می توان به چند نمونه از پوشش های بیمه البرز اشاره کرد:

  • ویزیت
  • کشیدن دندان
  • بریج
  • پرکردن دندان
  • جرم گیری
  • ارتودنسی
  • ایمپلنت
  • هزینه های مربوط به دندان مصنوعی

همانطوری که می بینید ایمپلنت و ارتودنسی هم جزء پوشش های بیمه تکمیلی البرزمی باشند.

حتما بخوانید!  ارتودنسی اقساطی دکتر مهدیه خسروی

آیا ارتودنسی شامل بیمه می شود

موارد استثنا در بیمه تکمیلی البرز

با پرداخت حق بیمه ی اضافی جراحی لثه نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی البرز  قرار می گیرد.

اگر به دلیل وجود تومور یا وقوع حادثه مشکلی برای فک بوجود آید، جراحی آن تحت پوشش بیمه تکمیلی البرز قرار می‌گیرد.

هزینه های ارتودنسی از جانب کدام بیمه ها تحت پوشش قرار می گیرد؟

بیمه ی تکمیلی از جانب شرکت ها ی خصوصی بیمه البرز، بیمه نوین، بیمه آتیه، بیمه آسیا و… با توجه به تعرفه های تعیین شده بخشی از هزینه های درمان ارتودنسی یا کل آن را تحت پوشش قرار می دهد.

کاهش هزینه های ارتودنسی با بیمه تکمیلی

  • ابتدا باید فرد به شرکت بیمه ای که با کلینیک های  ارتودنسی قرارداد دارد مراجعه نماید و هزینه ای را جهت استفاده از خدمات ارتودنسی و دندان پزشکی به صورت ماهانه و سالیانه پرداخت نماید؛ پس از مراجعه به مرکز درمانی مستقیما هزینه ی درمان کاهش می یابد.
  • فرد پس از مراجعه به کلینیک درمانی مورد نظر درمان را شروع می‌کند و یک برگه که چه خدمات ارتودنسی را دریافت کرده جهت پرداخت هزینه ها به شرکت بیمه ی مورد نظر تحویل میدهد، تا بخشی از هزینه ها بازگردانده شوند.

نکته: پوشش ارتودنسی در بیمه تکمیلی انفرادی تعریف نشده است، فقط شامل بیمه تکمیلی گروهی می‌باشد.

سخن پایانی

در بعضی موارد ارتودنتیست قبل از درمان ارتودنسی، بیمار را برای رفع پوسیدگی دندان، جرم گیری، کشیدن و… توصیه می‌کند، که باعث بالا رفتن هزینه های درمان می‌شود؛ بنابراین بسیاری از شرکت های بیمه ای این درمان های جانبی را تحت پوشش قرار می دهند.

حتما بخوانید!  ارتودنسی یا کامپوزیت؟ انتخابی که لبخند شما را می‌سازد

تعیین وقت مشاوره رایگان درمان ارتودنسی از دکتر مهدیه خسروی


شما می‌توانید در روزهای شنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ | دوشنبه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ | سه شنبه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ | چهار شنبه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ برای تعیین وقت اقدام کنید.


به اطلاع می‌رسانیم مطب در روزهای یکشنبه | پنجشنبه و جمعه تعطیل می‌باشد.

برای تعیین وقت و مشاوره تماس بگیرید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *